(구글번역)
BMW, i7에서 모든 소리 제거
순수 전기 BMW i7 시리즈 개발의 목표 중 하나는 가능한 한 탑승자로부터 방해되는 소음을 멀리하는 것입니다. BMW는 이제 전기 이동성을 위해 특별히 설계된 음향 테스트 벤치에 대한 해당 테스트 프로그램에 대한 세부 정보를 제공했습니다.
프리미엄 세단을 구입할 수 있는 고객에게 중요한 것은 운전뿐 아니라 운전의 편안함, 공간과 솜씨를 포함한 자재뿐 아니라 자동차의 음향적 편안함입니다. 조용한 전기 드라이브에서는 음향 특성이 훨씬 더 중요합니다. 그러나 i7의 드라이브도 조용해서는 안 됩니다. 예를 들어 i4 및 iX와 마찬가지로 i7에는 할리우드 작곡가 Hans Zimmer의 IconicSounds라는 효과가 있습니다.
BMW는 순수 전기 구동 럭셔리 세단 내부의 웰빙은 주로 i7이 출시되기 전에 탑승자가 발표하는 방해 소음을 차단함으로써 결정된다고 말합니다. 독일 자동차 제조업체는 가능한 많은 소음원을 고려해야 한다고 말합니다. 뮌헨 연구 및 혁신 센터(FIZ)에서 음향 테스트의 일환으로 거의 생산 단계에 있는 BMW i7 프로토타입이 받는 테스트 프로그램은 그에 따라 광범위합니다.
새로운 FIZ Project House North에는 특히 전기 이동성의 요구 사항을 충족하도록 특별히 설계된 이 목적을 위해 음향 테스트 벤치가 설치되었습니다. BMW에 따르면 롤러 테스트 스탠드는 "전 세계의 일상적인 교통과 관련된 모든 노면에서" 롤링 소음을 시뮬레이션하고 측정하기 위해 "독특한 저소음 레벨"과 교체 가능한 라이닝이 있습니다. 명시된 목표는 개발 엔지니어가 도로에서 시승하는 동안 발견한 방해 소음을 재현하고 구체적으로 제거하는 것입니다.
다른 기능은 테스트 벤치에서 분류되지 않았지만 이미 설계에서 고려되었습니다. 예를 들어, 구동 장치는 음향적으로 최적화되었으며 e-모터의 장착은 i7에 맞게 조정되었으며 특수 소음 캡슐화가 개발되었습니다. 또한 프론트 엔드 영역의 증가된 차체 강성은 더 나은 진동 동작에 기여합니다. iX와 마찬가지로 타이어에는 폼 업소버가 장착되어 있어 타이어 내부의 소음을 차단합니다.
도로 테스트는 이미 양산에 가까운 i7 프로토타입에 대해 완료되었습니다. 시리즈에 대한 높은 관심을 유지하기 위해 BMW는 최근 핫랜드 테스트 및 겨울 테스트 드라이브 동안 테스트 드라이브에 대한 일부 정보를 이미 게시했습니다 . 고객과 미디어는 i7이 시장에 출시될 때만 음향적 편안함에 대한 진정한 인상을 받게 될 것입니다. 프레젠테이션은 올해 중에 7 시리즈의 다른 모델 변형과 함께 계획됩니다.
Mercedes EQS 또는 Tesla Model S Refresh with Active Noise Cancelling과의 프리미엄 경쟁에서 점수를 얻기 위해 i7용 음향 테스트 벤치를 구입한 반면, 다른 전기 BMW 모델도 뮌헨에 있는 시설의 혜택을 누릴 수 있습니다. 미래.
독일 Sebastian Schaal의 보고
(원문)
BMW to eliminate all sounds in the i7
One of the goals in the series development of the all-electric BMW i7 is to keep as much disturbing noise away from the occupants as possible. BMW has now provided some details about the corresponding test programme on acoustic test benches specially designed for electromobility.
For the clientele who afford a premium saloon, it is not only the drive, not only the driving comfort, the space and the materials including the workmanship that are important, but also the car’s acoustic comfort. With a quiet electric drive, the acoustic properties are even more important. But the drive in the i7 is not supposed to be silent either: Like the i4 and iX, for example, the i7 features effects called IconicSounds by Hollywood composer Hans Zimmer.
BMW says that the well-being in the interior of the purely electrically driven luxury saloon is largely determined by keeping disturbing noises away from the occupants announces before the premiere of the i7. The German carmaker says that a large number of possible noise sources have to be taken into account. The test programme that near-production prototypes of the BMW i7 undergo as part of the acoustic testing at the Munich Research and Innovation Centre (FIZ) is correspondingly extensive.
In the new FIZ Project House North, acoustic test benches have been set up, especially for this purpose, which is specially designed to meet the requirements of electromobility. According to BMW, the roller test stands have “a unique quiet level” and exchangeable linings to simulate and measure rolling noise “on all road surfaces relevant to everyday traffic worldwide”. The stated goal is that those disturbing noises that the development engineers noticed during test drives on the road are to be recreated and specifically eliminated.
Other features were not sorted out on the test benches but were already taken into account in the design. For example, the drive units were acoustically optimised, the mounting of the e-motors was adapted for the i7 and a special noise encapsulation was developed. In addition, the increased body rigidity in the area of the front end contributes to better vibration behaviour. As with the iX, the tyres are fitted with a foam absorber to muffle the noise right inside the tyre.
Road tests have already been completed on the near-production prototypes of the i7. To keep interest in the series high, BMW had already published some info on the test drives during recent hot-land testing and winter test drives. Customers and the media will only get a real impression of the acoustic comfort when the i7 is launched on the market. The presentation is planned with other model variants of the 7 series in the course of this year.
While the acoustic test benches were purchased for the i7 in order to score points in the premium competition with the Mercedes EQS or the Tesla Model S Refresh with Active Noise Cancelling, other electric BMW models will also be able to benefit from the facility in Munich in the future.
Reporting by Sebastian Schaal, Germany
출처:https://www.electrive.com/2022/02/22/bmw-to-eliminate-all-sounds-in-the-i7/
구글의 번역기를 혹시나 해서 한번 돌려봤는데
.....무슨 말인지 도통 모르겠지만 여튼 소음을 제거했다는 이야기인 것으로...
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